Op de helft - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu

Op de helft

Blijf op de hoogte en volg Welmoed

20 Oktober 2012 | Nicaragua, León

Hola!

Wat gaat de tijd snel zeg! We zijn nu precies op de helft van deze reis. En nog steeds bevalt het me prima! Het is wel veel drukker nu sinds we met stage zijn begonnen. Vorige week ben ik begonnen bij Mini Biblioteca. Omdat ze binnenkort hun 5 jarig jubileum vieren moesten we de eerste week alleen maar poppen verven. Wat ik niet heel erg vond want dat is niet heel vermoeiend. Afgelopen week heb ik engelse les gegeven aan de kinderen. Wat nog best lastig is omdat ik niet altijd begrijp wat de kinderen bedoelen. En dan sta je daar opeens alleen voor een klas. Maar het is wel heel leuk! Het is de bedoeling dat ik nu dus elke keer engelse les ga geven. Ik ga elke woensdag middag en vrijdagmiddag naar de Mini Biblioteca. Afgelopen woensdag vroegen ze mij of ik donderdag ook wou komen helpen om een paar kinderen extra les te geven omdat ze vrijdag een toets hadden. Dus ik heb die kinderen toen extra les geven. En vrijdag komen ze helemaal blij naar me toe gerend dat ze een 10 hadden. Nou toen was ik wel een beetje trots op mezelf hoor! En ook op hun natuurlijk!

De stage bij Los Ositos is ook nog heel leuk. Vorige week vrijdag was er een feestdag waarbij de kinderen allemaal traditionele kleding aan hadden. Zoooo schattig! We hebben toen gelopen in de wijk met de kinderen met trommels. Daarna hebben 3 leraressen traditioneel gedanst en daarna hebben we met de hele school gegeten. Echt een super leuke dag! Het was een keer wat anders dan de hele dag geschreeuw om me heen van de kinderen. Wat ze hier absoluut niet kennen is structuur. De kinderen hebben les van half 9 tot half 12 ongeveer. En het enige wat ze doen is door de klas rennen, propjes gooien, schreeuwen, spelen, op de tafels staan en naar buiten rennen. En niemand die er wat van zegt. Terwijl ze gewoon hun opdrachten moeten maken. Echt irritant. Ik heb ze misschien maar 1 keer helemaal stil gezien maar dat hielden ze ook niet langer dan 1 minuut vol.

Vorige week zaterdag hadden we een feestje bij Hortencia thuis.Dat is een van de leraressen spaans. Het zou een soort reunie worden waarbij we iedereen weer zouden zien. Het was gezellig maar ik had er toch wel wat anders van verwacht. Er waren maar in totaal maar 3 leraressen. Mijn lerares was er ook dus het was wel even leuk om haar weer te zien. Maar goed de leraressen hadden dus hun kinderen ook meegenomen. Dus het huis zat eigenlijk bijna vol met kinderen. We hebben pizza besteld, daarna is er even gedanst en toen ging iedereen opeens weg. Dus toen zijn wij ook maar weg gegaan. De volgende dag had ik een berichtje op facebook van een leraar die zei dat hij nog wel bij Hortencia is geweest maar te laat was. Ook een beetje lullig. Daarna ben ik nog gezellig uit geweest!

Het uitgaan is hier trouwens wel echt anders dan in Nederland. Ik kan daar maar niet aan wennen. Wij gaan altijd naar discotheek Oxigeno. Iedereen danst daar alleen maar salsa. En als er een beetje house muziek komt staan al die mensen er maar een beetje bij omdat ze niet weten hoe ze daar op moeten bewegen. Terwijl wij dat juist andersom hebben. Vorige week zaterdag zijn we voor het eerst naar de Kameleon geweest. Dat is een afterparty bar. Toen ik binnen kwam lopen dacht ik echt: wat doe ik hier! Er stonden meiden te dansen in hun ondergoed op de bar, het was er super druk en vreselijk warm. Maar uiteindelijk was het wel heel erg gezellig daar. Dus kunnen we wel vaker heen gaan!

Gister avond zijn we ook weer gezellig op stap geweest en vanavond gaan we weer naar de bios. We gaan naar Paranormal Activity 4! Zin in!!


Tot later!



  • 21 Oktober 2012 - 11:22

    Amarens:

    heeee, heb je nu 2 stageplekken? of snap ik het niet?:P
    dat kinderdagverblijf, en biblioteca?of is dat je werk?
    Btw je bent gek dat je naar paranormal activity 4 gaat! ;)
    Have fun xxx

  • 21 Oktober 2012 - 19:52

    Welmoed Mulder:

    Haha ja dat Los Ositos is echt stage, En mini biblioteca is meer vrijwilligers werk alleen heeft ook iets te maken met Los Ositos. Snap het zelf ook niet helemaal. Haha ja die film was enggg!!! Maar wel slechter dan de vorige 3;p

  • 21 Oktober 2012 - 19:52

    Welmoed Mulder:

    Haha ja dat Los Ositos is echt stage, En mini biblioteca is meer vrijwilligers werk alleen heeft ook iets te maken met Los Ositos. Snap het zelf ook niet helemaal. Haha ja die film was enggg!!! Maar wel slechter dan de vorige 3;p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2012

Corn Island

16 December 2012

Laatste dag in León

05 December 2012

De tijd vliegt voorbij

12 November 2012

Laguna asosoca

02 November 2012

Weer een update
Welmoed

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 15816

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: