Weer een update - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu Weer een update - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu

Weer een update

Blijf op de hoogte en volg Welmoed

02 November 2012 | Nicaragua, León

Hola mensen

Weer een update over hoe het hier gaat. Nou.. Het gaat zoals altijd goed.
Het is wel heel erg warm de laatste tijd! Het is nu het einde van het regenseizoen dus het is extra warm. Dit weekend moet ik maar weer eens naar het strand om even af te koelen en bij te kleuren! Ik ben nog bleker voor mijn gevoel dan dat ik in Nederland ben!

Op stage is het nog steeds heel leuk. Gisteren heb ik een evaluatie gesprek gehad met de baas van Los Ositos en Iris. Ze waren wel tevreden met mij! Alleen de communicatie gaat soms wat fout maar dat komt door mijn spaans. Het spaans gaat wel beter dan eerst en ik snap vaak ook wel wat ze bedoelen. Alleen weet ik vaak niet hoe ik daar op moet reageren in het Spaans. Dus dat maakt het nog wel lastig. Laatst heb ik honkbal gespeeld met alle collega's van Los Ositos. Echt super gezellig! Verder ben ik behoorlijk populair bij de kinderen vanwege mijn telefoon. Ik heb touchscreen en die kinderen vinden dat o zo geweldig! Ik hoef maar even mijn telefoon te pakken om te kijken hoe laat het is en ik heb gelijk 5 kinderen om me heen staan die allemaal op het beeld proberen te tikken. Echt super grappig!

De ouders van Anne zijn nu hier in Nicaragua voor vakantie. Ze werken zelf ook in een kinderopvang in Nederland en daarom hadden ze een koffer vol met speelgoed meegenomen voor mijn stage plek. Echt heel leuk! De kinderen gingen bijna gelijk spelen met het speelgoed. Hele simpele dingen zoals stoepkrijt, springtouw, ballen en puzzels. Echt heel leuk alleen de meeste kinderen wisten niet eens hoe je dat allemaal moet gebruiken. Terwijl het in Nederland bijna het simpelste is wat je kunt bedenken. Iedereen was de familie van Anne dan ook dankbaar dat ze dat hadden meegenomen.

Bij Mini Biblioteca (waar ik middags werk) gaat het ook goed. Ik geef daar nog steeds Engelse les en ik vind het daar heel gezellig met de kinderen en collega's. Mini biblioteca bestaat nu 5 jaar en dat moest vorig weekend natuurlijk gevierd worden. De eerste week dat ik aan het werk was bij mini biblioteca moest ik poppen verven van papier-maché. Vorige week vrijdag was er voor het jubileum dus een optocht met die poppen. Het was echt heel anders dan ik had verwacht! Ik dacht dat we met de mensen die daar werken en de kinderen de straat op zouden. Maar toen ik bij het beginpunt van de optocht kwam stond bijna de halve stad daar! Mini biblioteca heeft blijkbaar een heleboel contacten die ook allemaal meeliepen en hadden geholpen met de optocht. Er liepen ook iets van 6 kleine drumbands. We hebben voor mijn gevoel echt heel lang door León heen gelopen met die optocht. Echt super leuk. Zaterdag vierden ze feest in het theater hier. Dat was ook weer heel anders dan ik had gedacht. Dit hadden ze ook weer heel groot aangepakt. Er waren ongeveer 6 verschillende dansgroepen die allemaal traditioneel dansten. Heel leuk om te zien! Ook deden de kinderen van Mini biblioteca nog een soort toneel, er kwam een zanger en er waren nog 3 andere kleine toneelstukjes. Heel leuk allemaal. Had ik niet verwacht!

Afgelopen week hadden we geen intervisie maar hebben we met de hele groep een Nicaraguaanse film gezien. Wat een slechte film zeg! Je kon echt heeel goed merken dat de acteurs bijna geen acteerlessen hadden gehad. Ze konden voor geen meter acteren. De film ging over het leven van een meisje dat woont in Managua. Dat was wel leuk om te zien. Het was echt allemaal zo typisch en de zag dingen die wij ook meemaken en zien. Dat is wel leuk om te zien. Daarna zijn we nog lekker uit eten geweest. Eindelijk weer eens lekker pizza gegeten. Is eens wat anders dan rijst met bonen! Verder mag ik trouwens niet klagen over het eten hier. Ik vind echt bijna alles lekker! Er zijn maar 2 dingen die ik echt niet eet omdat ik dat gewoon echt niet door mijn keel krijg! Maar de rest is allemaal super lekker! Zelf de rijst met bonen vind ik nog lekker.

Vorige week ben ik weer eens lekker op stap geweest. Ik heb het volgens mij nog nooit zo gezellig gehad hier als vorige week. Was echt super leuk. Ik was samen met Andrée in de Siesta. Dat is de bar van onze stagebeleidster Iris. Het leuke is, is dat we nog wel eens liedjes aan morgen vragen. En ja wat kies je dan? Guus Meeuwis natuurlijk! Dus ik en Andrée en ik stonden helemaal los te gaan en keihard mee te zingen op 'het is een nacht', terwijl de rest van de bar ons wat aankeek alsof we dikke debielen waren. En eerlijk gezegd vind ik dat best begrijpelijk!

Afgelopen dinsdag ben ik met Jolien en iemand die ik ken van hier naar een baseball wedstrijd geweest. Baseball is de hoofd sport van Nicaragua dus dat moet ik natuurlijk eens mee hebben gemaakt. Het domme was is dat het baseball stadion van León zo ongeveer achter mijn huis is. En dat heb ik nooit geweten. Best wel heel erg dom van mezelf! Het team van León moest spelen tegen het team van Managua. Het was best apart om het eens te zien. Het deed me echt denken aan de VS! Tijdens de wissels hoorde je keiharde reaggaton muziek en toen werd ik er steeds weer aan herinnerd dat ik toch echt in Nicaragua zit. We hadden ook een mooie plek vooraan. Alleen was het behoorlijk jammer dat er een dik vrouwtje tegenover ons stond te schreeuwen omdat ze eten wou verkopen. Wat heb ik me daar aan geïrriteerd zeg! Toen de wedstrijd nog niet eens op de helft was begon het behoorlijk hard te regenen dus moesten ze het aflassen. Op zich wel jammer maar ik was al blij dat ik het stadion en wat van de wedstrijd had kunnen zien. Gelukkig had ik ook al foto's en video's gemaakt met mijn splinternieuwe camera die ik alvast voor mijn verjaardag had gekregen van mijn lieve moedertje. Dus nogmaals, dankjewel mam!!

Ik zal nu even mijn was ophalen dus tot de volgende keer!

Hasta Luego!


  • 03 November 2012 - 01:20

    Amarens:

    Leeuk welmoedoe om te lezen! Toch maar tijd gemaakt voor een verhaaltje?;)
    Skypen was ook leuk haha doen we gauw weer.
    Have fun nog, succes met je was;)
    Liefsssss

  • 11 November 2012 - 16:08

    Gerda Mulder:

    Hoi Welmoed?

    Hoe gaat het daar? Vermaak je je daar een beetje?
    Leuke verhaaltjes heb je er op staan. En hoe is het met je Spaans?
    Hier bij ons gaat alles goed. Wanneer kom je eigenlijk weer thuis?

    Groetjes van Gerda en natuurlijk ook van Harry, Mireille en Julian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2012

Corn Island

16 December 2012

Laatste dag in León

05 December 2012

De tijd vliegt voorbij

12 November 2012

Laguna asosoca

02 November 2012

Weer een update
Welmoed

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 15809

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: