Eerste dagen - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Welmoed

27 Augustus 2012 | Nicaragua, León

Nou zit ik dan in Nicaragua.. Echt geweldig hier! Maar wel warm!! De vliegreis ging goed. Alleen tijdens het stukje van Panama naar Nicaragua was ik wel heeeel bang! Het onweerde echt keihard en wij zitten daar in een klein vliegtuigje te schudden en te doen! Ik dacht echt even dat ik dood ging. Maar gelukkig kwamen we levend aan in Managua(hoofdstad van Nicaragua) Daar stonden Iris en Pim ons op te wachten. Iris is onze Nederlandse stage begeleidster en Pim is van Vapues. Dat is onze taalschool en regelen ook de gastgezinnen. Maar goed het is hier dus regenseizoen, dus het onweerde en regende echt keihard toen we hier aankwamen. De straten waren echt net rivieren zo erg. Na 2 uur rijden ongeveer kwamen we bij ons gastgezin aan. Omdat ik zo moe was ben ik gelijk op bed gegaan.

Mijn gastgezin bestaat uit een moeder van 46, dochter van 26, schoonzoon van 26, zoon van 22, dochtertje van 8, een kat en 5 honden!!. Druk genoeg daar dus. Er zijn 3 grote honden en 2 kleine. En die kleine zijn echt super schattig! Ik slaap op de slaapkamer van dat meisje van 8. Ik heb een eigen douche en wc en een 2 persoonsbed! Echt heerlijk! Verder is het ook een heel mooi en best groot huis! En het zijn ook hele lieve mensen. Alleen ze kunnen geen engels. De jongen van 22 kan wel een beetje engels dus ik zat in het weekend alleen maar met hem te praten. Super handig alleen een beetje balen dat hij op zichzelf in Managua woont en alleen in het weekend thuis is.

De eerste dag kregen we een rondleiding door de stad. Het is echt een hele mooie stad alleen de armoede zie je wel. Er zijn echt overal zwerfhonden, bedelende kinderen, en zwervers. Ik keek mijn ogen uit. De mensen hier zijn zo anders! De autos toeteren de hele tijd, vrouwen lopen met een mand over hun hoofd, iedereen schreeuwd. Ben ik niet gewend. Maar het is wel super leuk!

De tweede dag zijn wel lekker naar het strand geweest. We werden door Pim gebracht maar moesten zelf met de bus terug. Nou dat was echt her raarste wat ik oooit hem meegemaakt. De bus zat helemaal vol dus we moesten staan. En even later zat de bus helemaal vol. Echt vol. zooooo raar. Ik wist niet dat dat kon! En schudden en toeteren dat die bus deed!

Vanmorgen heb ik mijn eerste les spaans gehad. Ging goed maar is wel moeilijk. We krijgen allemaal individueel les en mijn docente is echt super lief. Vanmiddag gaan we als het goed is nog even zwemmen. Het eten is hier trouwens echt super lekker! Had ik ook niet verwacht.

Nou dit is echt een lang verhaal! Ik zal er zo snel mogelijk fotos bij zetten!

Tot later!

  • 28 Augustus 2012 - 10:10

    Tseard Mulder:

    Buenos días,

    Geweldig om je eerste berichtje te lezen. Blij dat je goed en veilig aangekomen bent.
    Veel succes met je Spaanse les

  • 28 Augustus 2012 - 23:17

    Janine:

    Heee welmoed! Leuk verhaaltje haha! Wel spannend in dat vliegtuigje zeker a. Gelukkig is alles goed gegaan :) horen t wel weer in t volgende verhaaltje! Ben wel benieuw naar foto's haha! Xxxx veel plezier!!

  • 28 Augustus 2012 - 23:33

    Feije:

    He Welmoederkoek!,

    Wat fijn dat het zo goed gaat en ging met de reis er naar toe. Goed om te horen dat je je vermaakt! Het voelt best wel onwerkelijk dat je aan de andere kant van de wereld zit en daar dingen doet, ik heb meert het idee dat je gewoon een weekend bij je pa zit ofzo hahah. Ben vet benieuwd naar meer verhalen! En ik wil foto's! hahah

    Veel plezier lieve xxxx!

  • 29 Augustus 2012 - 00:16

    Awa:

    leuk om te horen dat je gastgezin leuk is en het eten lekker is haha!
    heel veel plezier schat! we gaan je maandag op school zeker missen!
    xxxxxxx

  • 29 Augustus 2012 - 06:41

    Alda:

    hoi Welmoed ben blij dat het nu al zo goed gaat!! En vingers in de oren als het gaat onweren!! Groetjes van de Vogels

  • 29 Augustus 2012 - 10:29

    Tseard:

    Hé, mooie foto's. Ziet er echt heel anders uit en het regent niet eens.
    Leuke casa. Leuke poster ook met, al die messen.
    Gek idee dat jij nog ligt te pitten terwijl ik dit opschrijf.
    veel plezier

  • 29 Augustus 2012 - 11:20

    Son Ja:

    Hé Welmoed, leuke foto's! Weten we eindelijk een beetje waar je de komende 4 maanden vertoeft. De foto's op facebook heb ik ook al even bewonderd en voorzien van wat loze opmerkingen.

    Liefs Son

  • 29 Augustus 2012 - 12:11

    Amarens:

    De jongen van 22 kan engels? En ist wat? Haha ;)
    Leuk om dit zo te lezen zeg!
    Geniet er van!
    Liefs ama

  • 30 Augustus 2012 - 14:11

    Wiemer En Trudy:

    Hé Welmoed,

    Net je verslag zitten lezen. Dat ziet er allemaal gezellig uit. En het eten is zelfs goed, dat is weer een meevaller. Leuke foto's ook.
    Veel plezier daar, en succes met je spaanse les.

    Liefs van ons hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2012

Corn Island

16 December 2012

Laatste dag in León

05 December 2012

De tijd vliegt voorbij

12 November 2012

Laguna asosoca

02 November 2012

Weer een update
Welmoed

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 15824

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: