Corn Island - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu Corn Island - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu

Corn Island

Blijf op de hoogte en volg Welmoed

20 December 2012 | Nicaragua, León

Hallo mensen

Even een verhaaltje uit het Caribische Corn Island. Wat is het hier toch een paradijs! Maandag ochtend vertrokken we naar het vliegveld in Managua. Eerst moesten we natuurlijk afscheid nemen van de gastgezinnen. Dat was wel even slikken. Het is echt een raar idee om na 4 maanden bij iemand in huis te hebben gewoond, je ze waarschijnlijk nooit meer gaat zien. Ook vond ik het zelf heel raar om weg te gaan uit León. Alsof ik ging verhuizen en opeens alles achter me laat. Ik moet zeggen dat ik echt heel blij ben dat we in León woonden want het is echt een super leuke stad. En het is ook niet te groot dus dat is ook fijn.

Na een klein uurtje in het kleine vliegtuig te hebben gezeten kwamen we aan op het paradijs Corn Island. Wat is het mooi hier zeg! Witte stranden, overal palmbomen en een super blauwe en heldere zee! Dinsdag hebben we een golfkarretje gehuurd en hebben we het hele eiland rond gecrost. Wat niet heel moeilijk is want er is maar 1 weg hier. Maar wel super leuk! We zagen alle mooie stranden en leuke huisjes. Smiddags lekker aan het strand bij het hotel gezeten en lekker zonnen. Toen kwam er een stel kinderen naar ons toe en die wouden dat wij allemaal foto's van hun gingen maken. Echt super grappig!

Het is hier trouwens heel anders dan Nicaragua zelf. De mensen zijn hier weer veel donkerder, er hangt overal een wiet geur, overal hoor je reggae in plaats van salsa en de mensen praten engels. Maar dan wel met zo'n Jamaicaans accent. Wat trouwens echt een omschakeling is! Ik praat nog steeds automatisch Spaans tegen iedereen. En het bevalt me allemaal prima! Heerlijk zo'n vakantie na zo'n drukke vakantie periode.

Vandaag zijn we gaan snorkelen. Echt geweldig! Iedereen zou dat echt eens moeten proberen. Eerst vaarden we naar Little Corn Island. We zaten in een klein bootje en we gingen super had. De boot spong gewoon over de golven. Wat in het begin wel eng was maar later wel super leuk. Toen we bij Little Corn Island waren begonnen we met snorkelen. Eerst waren we bij een heel mooi koraal rif waar allemaal mooie gekleurde vissen waren. Echt super. Daarna vaarden we naar een andere plek wat eigenlijk een beetje hetzelfde was. Maar natuurlijk ook heel mooi. Daarna vaarden we weer naar een andere plek en daar was het ook super mooi. En daar hebben we haaien gezien! 4 in totaal. Normaal zou ik echt super bang zijn want ik vind haaien al eng om ze alleen maar op tv te zien. Er zwemt maar 1 soort haai daar dus ik neem aan dat we die hebben gezien. De nurse shark. Ik werd zelfs bijna aangevallen. Een man die werkte bij de boot ging steeds met ons mee het water in op ons te letten. Als hij een haai half in een rots zag zitten ging hij aan de staart van de haai zitten zodat ze gingen bewegen en wij ze goed konden zien. Dat deed hij dus ook met die haai die me bijna aanviel. De haai vond het volgens mij niet zo heel leuk en werd een beetje pissig. Dus die zwom een rondje om het koraal en toen begon het opeens heel snel op regel recht op mij af te zwemmen. Gelukkig was die man van de boot vlak naast mij dus die trok me gelijk weg en toen schrok de haai en zwom opeens snel weer weg. Maar ze zeggen dat die haaien niet gevaarlijk zijn dus ik schrok waarschijnlijk voor niets. Daarna zagen we nog een super grote pijlstaartrog. En die zijn veel gevaarlijker dan die haaien werd me verteld door die man van de boot maar daar was ik toch weer minder bang voor. Echt heel mooi. Na het snorkelen zijn we nog even een wandeling gaan maken op het strand van Little Corn Island. Toen we weer terug kwamen bij ons hotel vroegen we of we nog even de snorkels mochten lenen omdat we hier ook nog even wouden snorkelen. Vlak bij ons hotel ligt dus een wrak van een schip in de zee. Dus ik met 2 andere meiden daar even kijken. Ook weer super veel vissen en dat wrak zag er ook heel apart uit. Super leuke dag gehad dus. Het enige nadeel is dat ik nu super verbrand ben! Maar goed dat gaat natuurlijk ook heel snel als je op zee zit de hele dag.

Morgen gaan we lekker een dag niks doen en zonnen. Want ja ik moet natuurlijk wel heel bruin op schiphol aankomen zondag. Vrijdag vliegen we weer terug naar Managua. Daar overnachten we dan nog 1 nacht en dan is het alweer zaterdag. DE dag dat we weer naar Nederland vliegen. Dus die is ook mijn laatste reisverhaal. Dus bij deze: super bedankt iedereen voor het lezen van mijn reisverhalen en voor de reacties. Echt super leuk. Zondag kom ik als alles goed gaat aan in het koude Nederland. Dat gaat echt een hel worden na 4 maanden boven de 30 graden geleefd te hebben. Maar ik kijk er natuurlijk wel naar uit om iedereen weer te zien!

Nogmaals bedankt iedereen

Liefs Welmoed

  • 20 December 2012 - 10:33

    Elsanne:

    Leuk verhaal! Tot zondag laiverd :)

  • 21 December 2012 - 16:24

    Amarens:

    'Want ja ik moet natuurlijk wel heel bruin op schiphol aankomen zondag.' Leuk Welmoed! -.-'
    Ben wel jaloers op dat Corn Island, klinkt echt vet!
    Tot heeeeeel binnenkort xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2012

Corn Island

16 December 2012

Laatste dag in León

05 December 2012

De tijd vliegt voorbij

12 November 2012

Laguna asosoca

02 November 2012

Weer een update
Welmoed

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 5083
Totaal aantal bezoekers 15827

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: