Stage - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu

Stage

Blijf op de hoogte en volg Welmoed

09 Oktober 2012 | Nicaragua, León

Buenas tardes!

Weer even een verhaaltje over hoe het hier gaat!
Vorige week ben ik begonnen met stage. Tot nu toe vind ik het super leuk!
Ik loop stage bij Los Ositos,. Dat moet een kinderdagverblijf voorstellen maar het is heel anders dan in Nederland. Ik zit bij een groep kinderen met de leeftijd van 5 en 6 jaar. Terwijl je in Nederland op een kinderdagopvang alleen maar kinderen hebt tot 3 jaar ongeveer. Maar gelukkig is het wel echt heel leuk. De mensen die daar werken zijn super aardig en de kinderen zijn ook schatjes. Meestal dan haha. De kinderen spelen vaak maar krijgen ook les in rekenen, Spaans etc. Dat vind ik zelf ook heel leuk want dar leer ik ook weer van. En ik vind het ook leuk om de kinderen daar mee te helpen.

Het is wel lastig met de communicatie. Ik kan ze niet altijd verstaan en ik weet soms ook niet goed wat ik moet ze Woensdag bijvoorbeeld werd me gevraagd of ik even op de groep wou passen. Toen kregen 2 kinderen ruzie met elkaar en ik moet dat maar oplossen met hun. Maar ik had nog geen idee over hoe dat moet. Dus dat was even lastig. En gister kwam een jongentje naar me toe die een heel verhaal vertelde en ik knikte maar wat gewoon ja ..Blijkt dus dat ik dat jongetje iets heb beloofd en ik maar niet weet wat. Dat is nu nogal lastig maar dat gaat straks hopelijk beter.

Op stage heb ik trouwens ook wel een heel verschil gemerkt met Nederland. Ze hebben bij Los Ositos bijna geen speelgoed. Laatst gingen we kleien. En in Nederland heb je een heleboel figuurtjes en andere dingen als je gaat kleien. Maar hier als ze de klei plat willen rollen, pakken ze een tak van buiten en rollen ze daarmee. Maar goed zo kan het ook!

Vanaf deze week werk ik smiddags ook bij een ander project. Dat heet Mini biblioteca. Ik ga daar activiteiten met de kinderen doen en ik ga ze Engelse les geven. Ik mag mezelf inroosteren dus dat is heel fijn.

Afgelopen weekend heb ik het lekker rustig aan gedaan. Vrijdag avond ben ik met een paar meiden naar de bioscoop geweest. Super goedkoop! Je hebt een kaartje, popcorn en drinken voor nog geen 4 euro. We zijn naar de film Ted geweest en het was echt super grappig! Zaterdagavond ben ik naar Sanne toe gegaan met een paar meiden en toen hebben we daar lekker filmpje gekeken. Zondag ben ik met Andrée naar een zwembad geweest. Echt super relaxt! Daar was ik wel even aan toe na zo'n eerste week stage.

Ik hou er nu maar weer mee op want de internet verbinding is weer eens super bagger.


Adios!!

  • 10 Oktober 2012 - 14:39

    Janine:

    Hahaha geniaal a. Mooi dat t leuk is en goed gaaat :) we zouden nog skypen he! Heb dr niet meer aan vedacht want ben zelf ook druk bezig! Maar spreken nog wel even wat af! Succes nog xxxxx

  • 10 Oktober 2012 - 21:45

    Simone:

    Wat een leuk verhaal! Mooi dat het goed gaat, en leuk dat je engelse les gaat geven! Gaat dat goed komen? Haha! Grapje. Heb het zwembad gezien op facebook, zag er mooi uit. Hoop dat straks beter gaat met dtage leuk blijft en het straks beter gaat met de taal! Ik bedoel trouwens stage haha
    xxxxx

  • 11 Oktober 2012 - 12:06

    Amarens:

    Heee welmoedoe,
    Gelukkig is stage daar een beetje leuk :)
    Je bent wel laat begonnen met stage dan of niet?
    Want je zit er toch alweer een mooi tijdje.
    Niet zoveel feestjes meer in viavia? of gewoon rustig aan doen?
    Is natuurlijk ook stuk minder leuk zonder de australiers denk ik , ahah.
    Nou geniet er nog maar van en rustig aan!
    Ben je al negerin btw?
    Liefsssx

  • 11 Oktober 2012 - 21:40

    Welmoed Mulder:

    hahaha amarens!
    Nee ik doe nu gewoon rustig aan! Veel te moe steeds door werk en door de warmte enzo. Ik begon na 5 weken aan stage dus opzich valt het nog mee! En nee ik ben nog lang geen negerin! Veel te warm om steeds in de zon te zitten hehe!
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2012

Corn Island

16 December 2012

Laatste dag in León

05 December 2012

De tijd vliegt voorbij

12 November 2012

Laguna asosoca

02 November 2012

Weer een update
Welmoed

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 15820

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: