Laatste dag in León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu Laatste dag in León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu

Laatste dag in León

Blijf op de hoogte en volg Welmoed

16 December 2012 | Nicaragua, León

Hallo mensen..

Mijn tijd in León zit er helaas bijna weer op.. Mijn koffer staat klaar voor vertrek. Gelukkig heb ik wel weer leuke dingen gedaan afgelopen week! Vorige week zaterdag hadden we weer een uitje. We zijn naar Isla Juan Venado geweest. Dat is een eiland vlakbij het strand waar we altijd heen gaan en daar zijn mangrovebossen. Sochtends begonnen we bij een dorpje bij het strand. Daar wonen lokale mensen en we mochten zien hoe die mensen met helemaal niets begonnen zijn, toch iets voor elkaar hebben gekregen om een toekomst op te bouwen. Heel mooi om te zien. Ze hebben zelf de mangrove bossen verbouwd op de gok dat het wat oplevert voor een toekomst. We hebben daarna ook even door die mangrovebossen gewandeld. Heel interessant om te zien. In die mangrovebossen verbouwen ze ook een of andere schelp ze verkopen in restaurants voor op het menu. Die moesten we uiteraard ook proeven. En het was nog lekker ook. Daarna hebben we gezellig geluncht met zijn alleen en toen was het tijd om in het bootje te stappen en de mangrove in te varen. Super leuk. Het was echt heel mooi! Ook waren er een heleboel mooie dieren. Pelikanen, andere tropische vogels, giftige spinnen, leguanen en krokodillen. Echt super leuk! Wij hadden het geluk om 2 super grote krokodillen op het land te zien liggen. Daarna gingen we naar een strand om schelpen te zoeken en even te relaxen. Op het strand waren ook een heleboel oesters te vinden en die moesten we natuurlijk ook even zo vers mogelijk proberen. Het was lekker alleen een beetje zout van het zeewater. Daarna vaarden we naar een ander strandje waar ze baby schildpadjes uitzetten in de zee. Super schattig. We mochten ook zelf een paar schildpadjes vasthouden. En als afsluiter hebben we heerlijk de zonsondergang gekeken op het strand. Kort samen gevat: een top dag!

Afgelopen week was ook de laatste week stage. Vrijdag moesten we afscheid nemen.. Voor Los Ositos hebben ik en Elsemieke (meisje van onze groep met wie ik daar samen stage loop) een taart gehaald voor de collega's en kinderen. Nadat we die taart hadden gegeten kregen we nog een cadeautje van onze collega's. En typisch Nicaraguaans tasje en daar hadden ze op geschreven: Liefs van de vriendinnen van Los Ositos. Super schattig. Smiddags had ik het afscheid bij Mini Biblioteca en die hadden een heel feest voor me georganiseerd. Dat was echt super leuk! De oudste kinderen hebben traditioneel voor me gedanst, we hebben allemaal spelletjes gedaan en natuurlijk heb ik ook even gedanst met de kinderen. Ik had iedereen daar op snoepjes getrakteerd en hun hadden een portomonee voor me gekocht als afscheidscadeau. Het voelt echt heel raar om afscheid te nemen van iedereen nu. Dat is weer het nadeel aan zo'n stage.. Het weer weg gaan. Maar goed het hoort erbij. Na mijn afscheidsfeestje bij Mini Biblioteca hebben we met de hele groep intervisie gehad en zijn we met zijn allen uiteten geweest. Daarna moesten we natuurlijk nog even een feestje vieren. Gisteravond ben ik voor het laatst op stap geweest in León. Wat ook echt super raar is. Toen ik thuis kwam vannacht kon ik het ook niet laten om even een traantje te laten. Heb toen namelijk ook afscheid genomen van carlos, onze taxichauffeur voor savonds. En dat vind ik zelf ook super jammer! Maar ik denk dat ik het vanavond niet kan laten om ergens heen te gaan en dan carlos gewoon weer te bellen.

Maar gelukkig hebben we nog een leuke week tegemoet. We gaan namelijk vakantie vieren op Corn Island. Heerlijk een weekje op wit strand en een super blauwe zee! Nu nog hopen op mooi weer maar dat komt vast wel goed.

Ik ben wel blij om weer naar huis te gaan maar het is toch wel heel erg dubbel. Ik denk dat ik na 5 dagen in nederland al wel weer denk: Nou nu wil ik wel weer terug naar Nicaragua. Ik ben stiekem toch wel een beetje verliefd geworden op dit land!

Hasta pronto iedereen!


  • 17 December 2012 - 09:26

    Alda Vogelzang:

    Hallo Welmoed

    Hier een teken van leven uit Oldekerk!
    Ik weet zeker dat je Moeder en Broertje blij zullen zijn als je er weer bent. En je vader en sonja natuurlijk ook.
    En ook al jou vriendinnen waar je vast hele leuke kerst en Oud en Nieuw mee gaat vieren.
    Maar dat je graag weer na 5 dagen terug wil blijkt wel dat deze reis voor jou een hele mooie tijd is geweest!
    Door deze reis ben je denk ik en weet het wel zeker zo gegroeit!! En dat bedoel ik geestelijk.
    Thuis heb je een hele nare tijd achter gelaten en je bent nu uit gebloeit tot een zeer mooie bloem!
    Neem deze ervaring mee in je verdere leven en blijf groeien.
    Ik gun jou het allerbeste toe in dit mooie leven.
    Geniet nu nog van je laatste week en vooral op dat mooie witte strand( klein beetje jaloers ben ik nu wel hihi) en wens je een super goede reis terug.

    Liefs Alda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2012

Corn Island

16 December 2012

Laatste dag in León

05 December 2012

De tijd vliegt voorbij

12 November 2012

Laguna asosoca

02 November 2012

Weer een update
Welmoed

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 15817

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: