Wat een week! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu Wat een week! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu

Wat een week!

Blijf op de hoogte en volg Welmoed

10 September 2012 | Nicaragua, León

Hola!

Vorige week zondag ben ik met een paar meiden naar het strand geweest. Was echt heel lekker want het is echt vreselijk warm hier! En wij de hele tijd maar denken: wooow wat een hoge golven! Horen we aan het einde van de dag dat er een tsunami alarm was. Lekker slim van ons!

Afgelopen week weer lekker spaanse les gehad. Was echt heel moeilijk en veel. Alleen maar grammatica enzo. Vrijdag hadden we weer een toets. En wat had ik? Ja hoor een 10!!! Mijn hele dag kon niet meer stuk! Wat was ik blij! Woensdag tijdens de spaanse les hadden we een aardbeving gehad. Opeens begon echt alles te schudden. Er was dus een grote aardbeving in Costra Rica geweest en daar voelden wij dus die trillingen ook van. Na de aardbeving was er een code rood tsunami gevaar in in Panama, Costa Rica en Nicaragua. Dat was nog wel even spannend maar later werd dat tsunami alarm opgeheven.

Die middag hebben we de vulkaan Cerro Negro beklommen en daarna zijn er ervanaf gegleden met een soort slee. Het was geweldig! Het klimmen was echt heel zwaar. Het was ruim boven de 30 graden, we hadden een rugtasje op met een fles water en het pak die je aan moest wanneer we naar beneden gingen glijden. En dan hadden we ook nog een board onder de arm! Nou echt het was niet te doen! Maar we hadden wel een geweldig resultaat! Het uitzicht boven was echt heel erg mooi! Toen we helemaal boven waren hebben we de krater bekeken. Ook echt super mooi! De grond bovenop de vulkaan was gewoon heet. De Cerro Negro is namelijk een actieve vulkaan. Uit de krater kwam ook allemaal rook. Daarna zijn we naar beneden gegleden. Nou dat was echt het hoogtepunt van de hele reis tot nu toe! Ik ging echt super hard naar beneden! Echt geweldig! Toen iedereen beneden was, was iedereen ook helemaal zwart van de as. Echt iedereen op de wereld moet dat gewoon 1x in zijn leven hebben gedaan! Geweldig!

Vrijdag was er een groot aardbeving alarm hier. Ze voorspelden dat het net zo erg zou worden als in Costa Rica. Maar dat viel allemaal wel mee. Uiteindelijk zijn er maar 2 aardbevingen geweest waar wij niet eens last van hadden gehad. Er was een aardbeving geweest in Managua en in Ponneloya (strand waar we altijd heen gaan).

Afgelopen weekend was trouwens ook echt super leuk. Vrijdag avond zijn we naar de ViaVia geweest met een paar van onze leraren spaans. Was echt super gezellig. Daarna zijn we nog met een paar leraren en een paar Australiërs die we die avond hadden ontmoet naar een discotheek gegaan. Dat was ook echt super gezellig! Zaterdag zijn ben ik met een paar meiden bij Barbaro (soort kroegje) wat gaan drinken en daarna gingen we weer naar een discotheek! Dat was ook heel gezellig. Er is een jongen die hier woont en daar hebben we wel eens eerder mee gepraat, en die ging me dus voorstellen aan iedereen. Heel handig nu heb ik ook want mensen van hier leren kennen!

En nu is er op dit moment een paar kilometer verderop een vulkaan aan het uitbarsten. We krijgen er niet heel veel van mee. Alleen kunnen we soms de rook zien. Zondag waren er al 5 kleine uitbarstingen geweest.. Ik hoorde dat de vulkaan nog wel even blijft roken en dat hij op het gegeven moment toch eens uitbarst. Toch wel een raar idee. Alle mensen die er in de buurt wonen zijn al geëvacueerd. De mensen die in León wonen hoeven niet worden geëvacueerd want daarvoor wonen wij er te ver vanaf. Het is ongeveer 25 minuten rijden vanaf hier. Toch best wel een raar idee. Zaterdag zijn we gewoon leuk uit geweest en hebben we drankjes gedronken terwijl er een paar kilometer verderop een vulkaan aan het uitbarsten is.

Nou ik ga nog even proberen te slapen in mijn hangmat en daarna de hele avond leren, leren, leren en nog eens leren..

Foto's komen trouwens later want het begint hier te onweren en dan is het internet behoorlijk traag!

Hasta luego!

• 11 September 2012 - 08:15

Janine Wijkstra:

hahaha vooral deze zin: Zaterdag zijn we gewoon leuk uit geweest en hebben we drankjes gedronken terwijl er een paar kilometer verderop een vulkaan aan het uitbarsten is.

wel vetttt welmoed! je maakt nog es wat mee daar haha. wat komt er nu nog?! een tornado? a.

haha leuk verhaaaltje! veeeel plezieerr nog! xxxxxxxxx

• 11 September 2012 - 09:11

Alda:

Wat maak jij daar wat mee zeg!! Geweldig en soms ook wel eng denk ik. Als ik een x naar Spanje ga mag je mee als gids. Groetjes daar en heel veel succes met alles wat je doet. Groetjes uit Oldekerk

• 11 September 2012 - 15:42

Amarens:

Er is daar in ieder geval meer te beleven dan in Niekerk ! Hou die gedachte maar vast, dan is het vast minder eng ;)
    Paar Austrailërs ontmoet? Wat leuk zeg! Heb je je vast vermaakt haha ;)
    Je zit daar onderhand al weer 3 week zeker? Pff aan je verhalen te lezen lijkt wel een jaar.
    Voor de verandering maar weer veel plezier daar xxxxx

• 11 September 2012 - 15:42

Amarens:

Paar Austrailërs ontmoet? Wat leuk zeg! Heb je je vast vermaakt haha ;)
    Voor de verandering maar weer veel plezier daar xxxxx

• 11 September 2012 - 19:36

Tseard:

Je valt wel van het een in het andere zeg.
    Van heftig natuurgeweld in "super, leuke, vette" uitstapjes.
    Mooi dat ook je Spaans goed gaat, op naar de volgende 10.
    Groetjes uit Pais.

• 14 September 2012 - 19:20

Fam.siebenga:

Hola welmoed,

Zit hier met kippenvel om te lezen wat jij allemaal beleefd zeg. Wat een geweldige ervaring moet dat zijn. We beleven de vulkaanuitbarstingen hier met heel ander gevoelens hoe jij die Daar beleefd ws. Zullen je vanaf nu ook vaker volgen en zit er niet over in dat het niet goed komt gezien je verhalen suuuuuuuuupppppeeeeeerrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes van ons allen..... De kiekeba'S