Al een week! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu Al een week! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu

Al een week!

Blijf op de hoogte en volg Welmoed

01 September 2012 | Nicaragua, León

Jeetje wat gaat de tijd snel! Ik zit hier nu al een week in Nicaragua. Afgelopen woensdag hadden we onze eerste excursie. We zijn lekker naar het strand geweest. We waren er al eens eerder geweest maar toch was het echt wel even lekker met deze warmte! Maar de zee hier is echt veel te wild dus we mochten niet zwemmen en alleen maar met je voeten in het water bijvoorbeeld. Het zand van dat strand is bijna zwart. Dat komt omdat León tussen allemaal vulkanen zit. Dus al dat zwarte spul komt van de vulkanen af.

Verder hebben we nu elke ochtend school van 8 tot 12. Dat is best zwaar hoor want mijn lerares kan bijvoorbeeld geen engels. Dus ik moet en spaans leren, en ik moet goed opletten want ze legt het ook allemaal uit in het spaans. Daardoor snap ik vaak de helft niet van wat ik nou moet doen. Maar opzich gaat het heel goed met mijn spaans! Elke vrijdag hebben we een toets. Ik had gister een 8.4 gehaald op mijn aller eerste toets! Nou daar was ik echt heel blij mee! De lessen zelf zijn trouwens heel leuk. Dinsdag gingen we met de leraren naar de supermarkt en dan moesten we daar bijvoorbeeld de kleuren en al het fruit gaan oefenen. Ook moesten we daar weer nieuwe dingen leren. En gister na de toets hebben we ook een spelletje gedaan. Dat was echt heel grappig. Onze leraren zijn echt heel leuk!

Ik had trouwens afgelopen week ook de eerste kakkerlak gezien! Inplaats van dat ze overal spinnen hebben zoals in Nederland, hebben ze hier dus overal kakkerlakken. Echt heel vies. Die op mijn slaapkamer zat was ook nog eens super groot!

Vrijdag avond zijn we voor het eerst hier op stap geweest. We gingen eerst naar ViaVia. Dat is een soort café dat is opgezet door een Belg. Er zit ook een hostel bij dus er komen ook veel buitenlanders. Dat is ook het café waar we overdag altijd zitten te internetten. Ik heb hier nu een dongel gekocht en daarmee kan ik overal met mijn laptop internetten. Heel handig. Maar goed we waren dus eerst in de ViaVia vrijdagavond want daar was een liveband. Super leuk! Ze zingen allemaal Nicaraguaanse muziek. En er waren ook heel veel mensen die dus gingen dansen. Nou ik heb mij nog nooit zo stijf gevoeld als hier. Die mensen hier kunnen allemaal echt super goed dansen! Ik doe het ze echt niet na! Bij de ViaVia was het om 12uur ongeveer afgelopen en daarna zijn we met nog een paar meiden en met Iris naar een discotheek geweest. Dat was ook erg leuk maar net als in de ViaVia, voelden we ons echt weer heel stijf vergeleken met de andere mensen daar. Maar het was wel echt super gezellig.
Daarna zijn we naar huis gereden door 1 van onze vertrouwde taxichauffeurs. Die taxi wacht dan gewoon voor je huis tot je binnen bent! Echt heel fijn.

Mijn gastgezin is nog steeds heel leuk! Door mijn Spaanse lessen begrijp ik ze soms ook meer en kan ik ook een paar woordjes zeggen. Gisteravond heb ik bijvoorbeeld iets van een uur met Andrea (zusje van 8) boter, kaas en eieren gespeeld. Echt super leuk! En iedereen hier wil me ook steeds helpen met mijn huiswerk voor Spaans dus dat is ook wel heel handig!

Aankomende woensdag hebben we weer een excursie. Dan gaan we een vulkaan beklimmen en dan er vanaf glijden met een slee. Daar heb ik echt heeeeel veel zin in! Straks ga ik lekker naar een zwembad met een paar meiden! Heerlijk.

Adios amigos!

  • 01 September 2012 - 19:43

    Tseard:

    Een week is zo om als je het leuk hebt. Goed teken.
    Naast het Spaans, zul je nu dus ook goed leren dansen.
    Dat beloofd nog wat.
    Kan niet wachten op ee demo.

  • 02 September 2012 - 19:39

    Amarens:

    Niceeeee ! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2012

Corn Island

16 December 2012

Laatste dag in León

05 December 2012

De tijd vliegt voorbij

12 November 2012

Laguna asosoca

02 November 2012

Weer een update
Welmoed

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 15818

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: