Holaaa - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu Holaaa - Reisverslag uit León, Nicaragua van Welmoed Mulder - WaarBenJij.nu

Holaaa

Blijf op de hoogte en volg Welmoed

15 September 2012 | Nicaragua, León

Buenas!

Nou dit was me weer een weekje hoor! Natuurlijk hadden we deze week weer spaanse les. We kregen echt zo veel dingen om te leren! Het was echt super moeilijk! Alle meiden en leraren waren ook heel erg aan het stressen voor de toets! De meeste meiden hebben de toets toch wel goed gemaakt. Ik had een 8 en daar was ik al super blij mee aangezien het zo moeilijk was! Na de toets moesten alle leraren met elkaar gaan praten over wat er nou verkeerd ging. Wij probeerden rustig uit te leggen dat het gewoon te veel en onnodige stof was wat we moesten leren. Maar dat begrepen de leraren volgens mij niet zo goed. Ze maakten uiteindelijk dikke drama om niks! Hopelijk krijgen we volgende week wel iets minder stof om te leren.

Woensdag hadden we weer een excursie. We gingen naar een kokende modderpoel. De modder poel lach aan de voet van een actieve vulkaan dus onder de grond stroomt allemaal lava. Daarom was de modder ook aan het koken. Het zag er best apart uit maar wel leuk om een keertje te zien. De grond was ook echt super heet! Daar moet je dus echt niet op blote voeten gaan lopen. De modderpoel was bij een klein dorpje. En een paar kinderen uit dat dorpje volgden ons echt de hele tijd. Maar niet op een irritante manier! Ze haalden klei uit de grond en toen gingen ze allemaal mooie beeldjes voor ons maken. Echt heel leuk! We mochten zelf weten of we ze ervoor wouden betalen of niet. Ik heb een jongentje 6 cordobas gegeven en volgens mij was hij daar echt super blij mee! Voor ons is dat 6 eurocent. Echt niet veel dus. En ze waren ook nog heel erg schattig en lief.

Nadat we de modderpoel hadden gezien gingen we het dorpje in. We gingen naar een vrouwtje toe die ons zou leren hoe je tortillas moet maken. Dat zag er echt apart uit. Maar goed die tortillas van hier vind ik echt vies. Dus ik vond het leuk om ze te maken maar niet om op te eten. Ik vond het echt leuk om eens door zo'n klein dorpje te lopen. Het is echt heel anders dan León!

Afgelopen vrijdag zou hier groot feest zijn want het was bevrijdingsdag. Dus ik me echt de hele week al verheugen op vrijdag.. Ging het niet meer door. De president lag donderdag op vrijdag nacht in zijn bed en had toen even bedacht dat hij bevrijdingsdag toch maar even op een andere dag zou gaan vieren. Dus het feest werd uitgesteld tot zaterdag (vandaag). Het is niet bevrijdingsdag zoals wij het in Nederland vieren. Hier houden ze optochten op straat. Alle scholen van León doen er aan mee. Ik heb er vanmorgen nog even gekeken en het zag er heel leuk uit!

Vrijdag avond zijn we met el groupo naar ViaVia geweest. Zoals altijd.. En net als de vorige keren heb ik me gister weer prima vermaakt! Maar ik moet echt nodig salsa lessen nemen hier! Want als we uit gaan dan voel ik me zo ongemakkelijk! Omdat iedereen hier gewoon super goed kan dansen! Nou en dan staan wij daar tussen als een stel houterige Nederlanders..

Ik heb trouwens niet zo veel meer gehoord over de uitbarstende vulkaan. Ik hoorde laatst dat er nu een andere vulkaan; de Talica ofziets ook elk moment kan uitbarsten. Maar dat hoor ik vanzelf als dat gebeurd. Ik heb er zelf geen last van.

Ik ga zo weer even lekker uitbrakken in de hangmat en dan vanavond maar weer gezellig een feestje vieren!

Liefs!


  • 18 September 2012 - 19:31

    Tseard:

    Begrijp dat we het wel kunnen schudden dat jij tortillas voor ons gaat bereiden, jammer.
    Succes met je Salsa, benieuwd hoe lenig je na deze stage zult zijn.
    Veel plezier.

  • 22 September 2012 - 14:54

    Willem En Henny Draaijer:


    Hoi Welmoed,

    Heb net je reisverhalen gelezen. Super zeg!!!
    Wat een belevenis!
    Geniet er maar van en we blijven je volgen.
    Heel veel plezier!!!

    Groeten van Willem en Henny Draaijer ut Bakkefean.

  • 25 September 2012 - 11:26

    Wiemer En Trudy:

    Hallo Welmoed,

    Wat een leuke verhalen schrijf je op deze site, en zo te lezen heb je het ook erg naar je zin.
    Wat een spannende dingen maak je mee, super zeg!!!
    Geniet maar van alles, en succes met je Spaanse lessen, dat komt volgens mij ook helemaal goed.

    Liefs van ons

  • 25 September 2012 - 16:31

    Simone:

    haaai!
    lees nu pas dit verhaal, 10 dagen later na dat je het hebt geplaatst kom ik nog eens aan haha. hoe is het verder? leuke verhalen schrijf je steeds, heb je al wat meer beleefd? en hoe is het met de jongens daar haha. hoor wel weer van je!
    liefs xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2012

Corn Island

16 December 2012

Laatste dag in León

05 December 2012

De tijd vliegt voorbij

12 November 2012

Laguna asosoca

02 November 2012

Weer een update
Welmoed

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 15822

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: